DELTAWOLF MINI
Används primärt och flitigt av min yngste son som snart är 13. Han har använt den i snart fyra år nu.
Elassisterad på framhjulet, och själv driver man på ett av bakjulen.

Först var den styrd under sätet, men han ville hellre ha styrningen ovanför och också sitta lite högre och mer upprätt, så så blev det – då har man bättre koll på växlar och kan sätta telefonen i en telefonhållare.

mellan första och andra året förlängde jag huvudröret vid sittdelen och la på en förhöjning för stolsfästet


Eftersom den alltid används är det svårt att göra några större förändringar på den. Framskärmen skulle må gott av att få ett bättre fäste än tejp, och han har växt såpass att jag skulle behöva dra bak sätet, men då behöver jag nog också bygga ett nytt, lite längre styre.
I flera år har jag också tänkt att jag skulle vilja bygga en kåpa på något sätt. Åtminstone för att skydda batteriet och växlarna.
Väskan därbak är en gammal tidningstjänst-väska där jag jobbade i en hel massa år.
Som ni ser har han backspegel. Ovärderligt.