WARRIOR
Denna cykel går att cykla och är mycket rolig. Kom och testa, vettja! Den är dock inte klar – det finns mer att jobba på innan jag kan måla den.

Denna cykel bygger nästan uteslutande på Atomic Zombies plan ”Warrior”. Jag har länge funderat på att bygga en sån här, men det har aldrig varit prio på grund av följande två orsaker: För det första är den för låg. Jag älskar förstås att cykla så här lågt och känna hur man susar fram, men man syns inte lika bra i trafiken och det har jag alltid värderat högt. För det andra har den tre hjul, vilket gör att den tar mer plats att förvara, och plats är en bristvara. Det går in minst tre andra cyklar på den ytan som en trike kräver. Jag fick hänga upp den i förrådstaket över vintern för att den skulle få plats.
Men varför byggde jag den då? Jo, för att mitt mål i framtiden är att bygga en cykel för fyra personer, och där tänkte jag använda liknande styrning, framhjul och bromsar, så detta får bli mitt ”testa-på”-projekt innnan jag ger mig på det större projektet. Den här cykeln försöker jag testa till max i kurvorna för att försöka avgöra om det kommer hålla för fyra personer. Det ser lovande ut!